Saturday, September 17, 2011

Lelah

Tiga tahun berlalu, Jalan inilah pilihanku. Suatu jalan yang melorongkan aku untuk berhijrah dari daerah jahil ke daerah sedar. Perjalanan yang bukanlah mudah, namun wajar kutempuhi demi panggilan kudus Ilahi. Liku-liku perjalanan menemukan aku dengan citradiri manusia, pelbagai watak ragamnya.

Adakala aku juga tidak mengharapkan jalan ini penuh onar mehnahnya. Tatkala aku berasa lelah dengan perjalanan hidup yang panjang, Tuhan menyuntik harapan untuk terus bertahan. Mengubat dukalara di dadaku dengan titipan kalam wahyuNya. Tidaklah aku ketahui takdir apakah yang menanti di hujung kembara jiwa ini.

Wahai Yang Maha Hidup dan Maha Menguruskan, dengan rahmatMu aku memohon pertolongan
Perbaikilah semua urusanku dan janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku walaupun sekelip mata

Ya Allah, janganlah Kau serahkan aku kepada diriku kerana aku tak mampu menguruskannya
dan jangan Kau serahkan aku kepada orang lain kerana mereka akan menyia-nyiakanku..

Titipkanlah CahayaMu, wahai Raja segala Hati.

No comments:

Post a Comment